Saturday 7 May 2011

i am the great bully..

Assalamualaikum.., and hello everybody!!!

heheehe.. hari ni pergi gurun ngan angah sebab dapat jemputan untuk menghadiri majlis anugerah hadiah sumbangan for result sraight a..pau kereta along, so kami pun bertolak dalam pukul 7.15 a.m camtu..(^__^) seronok gila bila dapat tau kata nak dapat duit, besalah rezeki nak masuk, fulus pun makin bertambah lah.. hehehehee...^__^  memang eNOugh HEpi lah..!!!

dah bertolak tuh, oklah.. sebab tempat majlis tue adalah kat naza, dewan seri zaleha if i'm not mistaken, hmm,aku ngan angah memang tak penah jejak kaki kat situ pun.., inikan pulak nak bersiar-siar buat drama hindustan kat situ., so kiranya memang pakat-pakat tak tahu lah kat mana tempat tuh.. jadi, kami pun membawalah bersama-sama kami gps untuk mem-bagitau direction and routing kmi.. hehehehe.., tak gitu, nabil!!

hehehe.. gps yer.., bukan gbs.. GENG BAS SEKOLAH.. -itu untuk kita-kita jer..huhu ^__^

tak palah, masok dalam kereta,as co-driver aku pun searchlah route ke naza gurun..  dengan kusyuk-musyuk dok search, pasti jumpalah, kan.. so, aku pun kliklah 'GO' button.. on the way tuh, kami pun layanlah hot fm bersama super brother..

then, sampailah di gurun.. gurun yer bukan naza.. dah exit tol gurun, kami pun follow lah gps.. then, tetiba angah dok drive, gps tuh bunyi, " you have reach the destination, please turn right to enter the destination.." agak BINGAI terkejut plus heran lah aku ngan angah waktu tuh as tempat yang kami sampai adalah di tnb, bukannya naza.. erkhhh..*___*

dah lah waktu tuh dah pukul 9.00 pagi.. tentatif majlis tuh start pukul 8.30pagi.. si,kiranya dah agak lewat lah.. for aku, aku steady jah.. rilex lah, cam kalo aku tak sampai, majlis tak leh mula.. hehehe.., cam berdaulat plak aku.. but for this ex-prefect brother, memang TAK BOLEH sesangat lerh.. pak cik nih bab-bab kureng punctual memang dia tak leh tolerate ckit.. tuh yang aku selaloo kena marah kalau lambat nak keluar ngan dia.. erkhhh, *__*

so, dia pun mulalah buat u-turn n cari memana pedestrian yang dok makan angin kat tepi-tepi jalan kat situ.. as tempat tuh kawasan perindustrian, dan bukannya pekan or market, memang no-no lah.. then, tetiba as nasib kami bertuah, jumpalah station minyak yang hanya ada sorang brother ngan mak cik kaunter dok buat muka lepak kat situ.. angah pun try lah tanya diorang kat mana naza nih berada located..

mak cik muka lepak:ehhh, silap nih.. nih batu lima.., naza tuh batu dua.. kena pi depan lagi... straight lagi yerh... [ batu dua?? opss!! cam pa lagi... =] hehehe.. ]

so, tak pa lah... kami pun start lah men-looking-looking batu dua nih.. aku yang muka seposen nih dengan pantas kol lah member aku, che d tanya dia sampai tak lagi.. dia kata dia sampai dah.. so, gitaw lah dia yang aku sesat kat batu lima.. dia pun gitaw lah yang naza nih dekat-dekat ngan exit tol gurun.. leeeeerh!!! #______#

then, alhamdulillah.., hOOYeeeAHH!! jumpa..bila dah abis parking (sengal betul angah buli aku suruh jalan jejauh semata-mata nak parking bawah pokok..! kalo dapat parking bawah whole pokok tak pa lah jugak.., nih adalah lima-enam-tujuh dauh jah yang cover keta pun.. cis!!! ), kami pun masuk lah.. aku try lah usha memana kawan yang kenai or schoolmates dedulu, tapi jumpa budak-budak laki jelah.. yang pompuan mungkin dah masuk.. ^_^ sementara aku nak pi daftar diri, angah boleh plak dok buat salam muhibah ngan junior-junior saina dia.. hehehehe.., cam jejak kasih plak!! (^____<) 

tak dalah ramai sangat kat kaunter kubang pasu tuh, tapi ada pak cik nih dok ada probs ngan urusetia plak kat situ.. mungkin nama anak dia tak da ka, or what ever lah kan.. tapi coz lama sangat, angah dah start buat muka boring.. as dia ugut aku nak tinggal aku terkapai-kapai kat situ disebabkan penerima sumbangan ngan waris/keluarga/or anybody yang bukan recipient tak leh dok skalii, aku pun start lah naik risau.. *__* a'ahlah, aku tau lah dia tak larat nak tunggu sensorang kat situ, as aku dah buli dia dah ari aku nak interview zakat hari tuh ( angah terpaksa nunggu sensorang sampai aku abis interview dari pukul 8.30 pagi sampai nak dekat pukul enam.. memang kesian gak lah kat dia hari tuh, sesampai jeh umah, terus lembik!! terus tido as dah jama' isya, sampai ke subuh... wooohooo..!!! )

so, bila nak daftar diri, member aku sorang nih, mr.a gitau lah urus setia yang dia nak tolong amik kat sorang lagi member aku yang tak leh hadir nih..  urus setia gitau lah kat dia, suruh orang len yang tak amik sumbangan yang pi amik kat absent member tuh sebab takot kelam-kabut.. urussetia suggest bapak mr. a lah.. aku yang penyaksi kejadian usha lah nama absent member tuh kat list nama... leeerrh, bawah nama aku.. then, dengan bijaknya aku pun tanya lah angah, nak dok sebelah aku kah??? angah yang tak tahu pa-pa, setuju jelah... hehehehe... ^___^ , CANTEEEK!!!!

dengan serius-bijak, aku kata kat mr.a, biaq abang aku jelah yang ganti absent member.. huahuahuahuahuaah..., mau cuak muka angah waktu tuh.. dengan tak tahu pa-pa, dia pun ikut jelah.., apa yang aku suruh.. ^__^ 
hehehee..., jangan marah, yerh!!!
dah lah pakai t-shirt ngan kasut crocs,angah memang bagi aku jelingan-siblings-paling-tajam lah..!!! a'ah lah..., tadi kata nak dok ngan aku!!! hehehehe... >___<

memang seyes aku buli dia dasat sangat.. kesian la plak kat dia.. tetiba jeh kena pi amik hadiah.., ganti orang.. dah la code dress mamang hancus lah.. hehehee.., aku kat kat dia, "angah, buat lah muka hensem, pencuri hati kelas satu.. then, orang tak perasan lah yang angah pakai cam nih.. hehehe... -buat muka tak bersalah!!"

as time berjalan, dia pun okeylah.. nasib baik angah nih memang jenis orang yang tak cepat melenting.., tak macam aku.., kuat buat muka!! hehehee.. tapi, cehh ada tapi tuh... TAPI, as the punishment, aku terpaksa belanja dia makan kat tesco sp.., dah lah makan memahal... melayang 16 hinggit aku.. baru fulus masuk, dah keluar balik..!!! TAK PATOOOOTTTT!!!! *____*
air nak red berries smoothies!! *___*

then, assalamualaikum...
thanks for reading this entry.. =)

8 comments:

  1. haha.. feth-in3!!!
    suka bully org, bully hg blik satg.. hehe..
    hg dgn abg hg wat aku tringat..
    kwan aku yg rapat sgt dgn abg dya... beza sthn ja dpa.. :))

    ReplyDelete
  2. feth-in knp ang sllu jd bos...
    sbb ang mmg nampak cm bos...
    baru aku tau sbb ang suka buli abg2 ang..

    ReplyDelete
  3. nur are: sapa??? ohh, abang dia yang senior kita tuh kah???

    ReplyDelete
  4. hanaan hassan: hehehehee.. aku kan steady..tak cam ang hanaan, kena buli ngan adik sendiri.. hehehe... (^____^)

    ReplyDelete
  5. feth-in : bijak3.. btoila 2.. senior kita yg p jordan 2!!! feth-in, tetiba aku rasa sedih sgt... lpas ni msti payah nk jumpa hg dh kn.. dal, yat.. hampa nun di Mesir 2.. rindunya!!! huhu.. hg jgn lupa kat aku tau!!!! (^___^)

    ReplyDelete
  6. wei, arifah... mana leh lupa ang!!! ang kan kuat buli aku... suka sekat kaki aku kalo aku nak lintas then kutuk baju ambassador.. mana leh lupa hehehheehee.. (>___<)

    ReplyDelete
  7. hehe.. correction, yg sekat3 tu x sengaja tau!!!
    hg yg jalan siang3 x pandang3.. tau terjah ja!!! hehe.. pasai bju 2 nk wat cmna,, sbb hg mmg suka wat lawak.. ur expression n mimik.. 2 x masuk dgn ayat hi;erbola hg !!!
    wa,, terharu,, aku pn insyaAllah xkn lupa kat hg!!!
    jgn lupa bwa blik ole3 kat aku feth-in!!! :)) ^___^

    ReplyDelete
  8. hehheee... ole2??? nengok dulu kalo ang kiut nanti, baru aku bagi!!! (^___<)

    ReplyDelete